søndag 5. september 2010

Freiburg!!!

Vi ankom Freiburg i går, sett en del av den både i går og i dag, og må virkelig si: FOR EN FIN BY!!! Som mange sier, er dette en by det er lett å forelske seg i. Ikke for liten, ikke for stor. Turen hit gikk bra, vi kom på både fly og tog. Kom fram til der jeg skulle bo, pratet med husverten og ei italiensk jente, Felicia, som også er her som utvekslings student. Jeg og Felicia skal bo alene i 14 dager, mens husverten er borte. Så flytter hun ut. Tror nok valg av bosted var et godt valg ;) Møtte i dag 2 gutter fra Italia, utvekslings studenter, som vi har snakket masse med, som da har lært seg tysk og hjelper oss med å begynne å lære det. Veldig smart, men dem reiser hjem snart : ( Gleder meg bare til alle dagene, ukene, og månedene som kommer!! Mye å oppleve, mye å gjøre og mye og lære. Jeg og mine 3 reisekamerater stortrives sammen, kunne ikke hatt bedre å folk og reise med!

I morgen begynner språkskolen, noe jeg gleder meg masse til! Selv gjør vi så godt vi kan på fritiden, snakker med både tyskere og hverandre for å lære mest mulig!
Utsikt over Freiburg, med Katedralen i midten!


Gjengen sin detta!

2 kommentarer:

  1. Hei Marita!

    Ser ut til at du har fått en god start. Jeg er spent på hvordan du klarer tysken. Lykke til!
    Hilsen Pål

    SvarSlett