tirsdag 12. oktober 2010

Åjjj!!!

Da har man opplevd Oktoberfest på godt og vondt!
Var veldig artig med masse folk, karuseller og masse godsaker! Var kanskje litt vel mye folk med 900.000 besøkende i løpet av en dag men!
Vi tok sjangsen en fredag, og tenkte at vi måtte reise til München på Oktoberfest! Så vi pakket det vi trengte, og planen var å døgne til søndag natt, og ta natt tog hjem igjen. Togturen tok 7 timer, mens syns det gikk fort jeg. Vel framme ble vi møtt av et hav med folk som hadde på seg ledenhoser og dirndl.
Ettersom ølteltene stengte klokken 22.00, og vi var der ca 23.30, gikk vi rundt og så inne der. Lettere å se ting uten så mye folk. Dro tilbake til sentrum (med en lang omvei) og kjøpte oss kebab. Anders og Martin var alt trøtte og slitne, for dem har jo tross alt en myyye mer slitsom arbeidsuke enn meg :D Klokka var da 02.30 så vi gikk ut, og der stod en mann og veiva og ropte noe vi ikke helt forstod. Men, han stod utenfor et hotell og reklamerte for at dem hadde et ledig rom!! Det var ganske så utrolig, midt i sentrum under Oktoberfest :O Der fikk vi oss en relativt god natts søvn, med tanke på 3 personer i en dobbeltseng, og en god frokost dagen derpå.

Så gikk vi til Festplassen igjen. Og jaggu var folk tidlig ute! Allerede halv 11 var det stappfullt med folk! Jeg og Anders kjørte en del karuseller, vi kjøpte oss glasert frukt, og spilte spill i boder. Var jaggu mye å se på! Ca halv 3 bestemte vi oss for å prøve å komme inn i et øltelt. Det funka dårlig. Stod i kø i 4 timer, men kom aldri inn. Men vi hadde det artig ute der også! Møtte mange hyggelige folk :D

Søndag dro 3 trette ungdommer hjem igjen... og toget tok av feil vei..... Kom til en endestasjon og skjønte ikke hvor vi var. Men fant et tog som gikk rett vei... Ble litt senere hjemkomst, men vi tok det med et smil. For vi hadde opplevd OKTOBERFEST 2010!!!!! :D :D :D

Ellers så har dagene gått med på jobb og trening. Lørdag var vi på en liten utflukt til en liten landsby ikke langt herfra. Der var det en liten feiring, for bøndene kom ned fra fjellet med husdyrene sine :) I en parade som gikk gjennom landsbyen var det en haug med gamle traktoerer, geiter og kuer som var pyntet med blomster. Det var også boder der som solgte hjemlagde ting og mat. En veldig koselig dag!

Ps: se bilder på http://www.martindorph.blogspot.com/ , da kameraet mitt ble stjelt på Oktoberfest -.-

Folksomt! (bildet er tatt fra google)