torsdag 2. desember 2010

Siste innspurt!

Nå nærmer det seg siste innspurt på oppholdet her! 1 uke igjen, og vi merker alle at vi gleder oss. Hadde vi visst at vi skulle vært her lenger, så hadde vi nok ikke vært så oppspilt som vi er. Vi koser oss alle sammen, med julemarkeder og snø!

På jobben går alt kjempebra! Storkoser meg med arbeidsoppgaver og kollegaer! Så jeg har virkelig fått en bra opplevelse der. Neste uke skal jeg være i resepsjonen. Gleder meg! Blir nok en litt mer utfordring, men jeg klarer da og kommunisere med gjestene i resturanten (blir litt redd hver gang jeg får beskjed om å ta drikkebestilling) og det er lettere når jeg lærer meg mere ord. Som mat, drikke og div. Så i resepsjonen blir det nok en del nye ord og lære seg. Damene jeg skal jobbe med der virker greie, og dem er alltid minst 2 på jobb samtidig. Det som er fint på dette oppholdet, og litt skummelt, er at jeg ser ikke bare på dem gjør, men jeg må gjøre det også. Med en gang. Men er jo effetivt det :D

Også så har vi vært i Frankriket, Colmar, på julemarket der. Var litt vanskelig når noen verken snakket tysk eller engelsk, men gikk bra :) Titta mer enn vi shoppa, og frøs litt. Men det var helt nydelig der! Og er så glad for at det var snøø!

Ellers har det ikke skjedd så mye. Billistene har hatt veldig problemer med et par cm med snø, da de har helårsdekk. Adventen her er litt forskjellig fra i Norge. For det første, så er den ikke lilla!!! Og jeg som elsker lilla! På jobben skulle dem lage juledekorasjon, der dem brukte grønn mose, lime og sitroner og andre skogsting til pynt. Når jeg spurte hvorfor forklarte dem at det var vanlig med naturdekorasjon. Men asså, hele lime og sitroner?? Jaja, artig å få sett det også!¨




Den spesielle julepynten!

I Colmar!

Martin og snømannen: Julemarket i Freiburg

Noe av restauranten
Rastaurant buffén ferdig julepyntet. Hvor er det røde??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar