tirsdag 9. november 2010

Åååå som jeg trives!!!

Endelig ser det ut til at ting går min vei, og at resten av oppholdet mitt blir supert!!!

Har nå fått ny jobb, på Mercur hotell. Et stort hotell i sentrum med 115 rom og flere kurslokaler. Har vært der 2 dager nå, og man skal vite at jeg trives! Har begynt i hauskeeping seksjonen. Og det vil ikke si at jeg skifter på senger og vasker rom, neida, for det er det innleide folk som gjør. Går da rundt i hele huset, med nøkler rundt halsen (føler meg viktig ;) og gjør forskjellige ting som toalettsjekken (vask) 3 ganger om dagen ved restauranten/baren, vasker kluter, vasker litt i resepsjonen og baren, fyller opp vaskelager, diverse andre jobber og hovedoppgava som da er minibar! Syns det er skikkelig artig, for går rundt med en diger og tung tralle og sjekker alle rommen og skriver opp om det er tatt noe fra minibaren og fyller opp. Har nå jobbet med ei jente på 18 år, som er utrooolig flink i det hun gjør, og vi har hatt det supert sammen! Hun skal da ha fri nå, så da skal jeg ha alt ansvaret alene. Gleder meg skikkelig! Nå får jeg også praktisert tysken min ganske så mye, da jeg faktisk snakker med masse folk, og ikke bare får beskjeder. Kollegaene mine er kjempekoselige. Alle smiler og prater sammen.

Jeg har varierte arbeidsoppgaver noe som gjør dagen mer spennende da det kan komme noe nytt noe hver dag! De kommende ukene skal jeg være 1 uke i resturanten, 1 uke i resepsjonen og litt diverse. Så da får jeg vært innom alt i hotellet. Ganske spennende å jobbe på et stort hotell, som er veldig moderne.

BBQ har da ordna det sånn at jeg jobber 07.00 til 16.00 hver dag, noe jeg syns er topp! Men blir jeg spurt om å jobbe kveld sier jeg ikke neitakk! Merkelig at vekkerklokka ringer 05.15 når jeg har blitt vant til å sove til 13.00 ell 14.00 hver dag :p Men det har funka bra så langt! Er jo ikke vanskelig når man gleder seg til å dra på jobb! :D :D

Gleder meg til uken som kommer........!

Ich bin sehr glücklich!!!!!!

1 kommentar:

  1. Dette er flott Marita! Vi likte oss godt på Mercure, det som er bra for personalet, er (oftest) bra for gjestene.

    Lykke til videre!

    Hilsen Pål

    SvarSlett