mandag 1. november 2010

Oii! : )

Da ble man arbeidsløs for noen dager! Man fant ut at det var like greit å bytte...
Er godt på en måte å være ferdig der, men jeg har fått en erfaring jeg håper jeg aldri glemmer! For denna erfaringa er verdt å ha livet ut! Man lærer av sine feil, men jeg syns man lærer masse av andres feil også.
Litt dumt at jeg ikke klarte å ha samme jobb ut oppholdet, men jeg prøvde så langt det gikk.. Ikke at man skal ha det artig på jobb, eller bli bestevenn med kollegaene, men at man blir behandlet som likeverdig og at folk kan la vær å behandle en som en slave som kan gjøre 6 ting samtidig er greit syns jeg!
Blir spennende å se hvor jeg havner nå da.... : )

Ellers så har vi hatt besøk av Gard, Pål og Tonje fra IS (Internasjonalt Servicekontor) Fikk ikke møtt Pål og Gard men Tonje var her i helgen, og sov hos meg så det var kjempestas! Var så fint av firerbanden var samlet igjen!

I dag, 1 november (hjelp! Så fort tia går) har det vært helligdag her i Freiburg. En helligdag som bare gjelder for katolske byer i Tyskland faktisk! Eller sikkert katolske byer generelt ;) Så da dro jeg og Anders til Sveits, Basel. Og jeg ble overraska over at det faktisk ikke var Euro der. Noe som gjorde meg forvirra, da utregninga av hva ting kosta ble litt vanskelig. Og det er faktisk ikke billig i Sveits! Visste ikke helt hva vi hadde tenkt oss til, men fant ganske fort ut når vi ankom at DYREPARK var noe som frista! Midt i Basel by, som jeg syns var stooooor, var det en dyrepark! Wow! Der var det mye dyr! Fikk tilogmed sett et sjøløve-show og fikk sett Snøleoparden som egentlig er nesten utryddet! Akvarium og reptiler, geiter, griser, lemurer, ugler og ja rett og slett alt av dyr var der! Bilder av noen av dyrene følger.........

Ellers har det jo vært godt over 20 grader her i helga!! Det var DIGG!!!!! :D :D
Gogjengen!



Bison



Minigriser! Og babygrise : )

Kenguruuu!

Kongepingviner! Happy Feet : )

Geopard

Sjøløve show!


Strekker seeeg.....
Snøleopard! 5 stykker må til for én kåpe! Ikke rart dem nesten er utryddet!

Pansernesehorn!



Det var noen få.... :) Stas!

1 kommentar:

  1. Hei, Marita! Dumt at vi ikke fikk møtt deg i Freiburg, men det var travelt for oss. Vi var tross alt på seminar først og fremst denne gangen. Jeg synes også det er dumt at du ikke fikk en skikkelig arbeidsplass, men jeg krysser fingra for at det blir mye bedre på den nye plassen. Hyggelig å høre at dere hadde det fint sammen med Tonje:-)

    SvarSlett